Drivhuspodden

Uppdrag
Symbol, logotyp, identitet

Beskrivning
Drivhuspodden är som namnet beksriver en podcast, startad av Drivhuset Uppsala. Drivhuspoddens symbol bygger på formen av en smiley. Det ger en positiv känsla, kopplar an till D-et i ordbilden Drivhuspodden och fungerar bra i små storlekar som på Facebook och Instagram. Färgerna har sitt ursprung i Drivhusets grafiska profil, men är uppdaterade och stärkta för bättre kontrastvärden och tydligare karaktär. Den rosa och blå fungerar bra mot varandra och är både ungdomliga och kreativa. Den ljusgröna bryter av som kontrastfärg och används vid behov av en tredje färg.

Kundcitat
”I Drivhuspodden bjuder vi in lyssnarna till de samtal vi har dagligen med inspirerande entreprenörer. Gistvall Holm har verkligen lyckats skapa en grafisk profil som känns öppen och inbjudande för en bred publik. Som samarbetspartner fortsätter vi att imponeras av deras snabbhet, kvalitet och lyhördhet.”
Catharina Schröder, VD, Drivhuset i Uppsala